Z dużą dawką humoru o diecie po ciąży! Waga to obsesja dietetyka? Wiesz ile powinnaś naturalnie zrzucić po samym porodzie? “Stopa Froda”, obrzęki, podjadanie… Kiedy zacząć się odchudzać i jak skutecznie schudnąć? Jak zmienić jadłospis aby nadal karmić dziecko i zmienić sylwetkę? Zapraszam na osobistą refleksje w materiale z udziałem dietetyka klinicznego – Miłki Podgórskiej oraz dużą dawkę merytorycznych informacji o diecie po porodzie.

Pierwsza i najważniejsza rzecz: nie wpadaj w panikę, nie stosuj żadnych diet – cud. Niedawno urodziłaś dziecko – powinnaś mądrze o siebie zadbać.

Jedz regularnie – mimo, że masz małe dziecko, wokół którego kręci się teraz Twoje życie – nie rezygnuj z regularnego spożywania niewielkich, lekkich i zdrowych posiłków (2-3 główne posiłki plus 2-3 zdrowe przekąski).

Kiedy zacząć się odchudzać? Nie za szybko. Pierwsze sześć tygodni po porodzie to czas kiedy organizm musi wrócić do równowagi po ciąży i porodzie.

Dopóki karmisz dziecko piersią nie stosuj głodówek i raczej się nie odchudzaj – taka praktyka może doprowadzić do zaniku pokarmu. Jeśli z jakiegoś powodu nie karmisz dziecka piersią, po okresie połogu możesz zacząć powoli przygotowywać się do odchudzania.

Ile i w jakim czasie chudnąć? Idealnie by było gdybyś chudła 1 kilogram miesięcznie.

Po sześciu tygodniach od porodu możesz zacząć zwiększać aktywność fizyczną np. regularne , energiczne spacery z wózkiem.

Ogólne zalecenia dietetyczne: zwracaj uwagę co jesz i o jakich porach (możesz zapisywać to w zeszycie), ile razy próbujesz jedzenie, które akurat przygotowujesz, co podjadasz i w jakich ilościach. Nie zaprawiaj zup, nie zasmażaj, unikaj cukru.

Ważne: cel osiągniesz dzięki cierpliwości i konsekwencji – nie waż się pięć razy dziennie! 🙂 Powrót do formy trwa 🙂

Jeśli spodobał Ci się materiał wideo z Miłką Podgórską, zapraszamy Cię do obejrzenia kolejnych materiałów:

Otyłość brzuszna po ciąży – jak z nią walczyć? 

Smak na słodkie czyli dieta dla opornych

Orzechy i ich cudowne właściwości w diecie