Ból pleców to powszechna dolegliwość młodych mam. Dlaczego? Po części dlatego, że po ciąży i porodzie nasze mięśnie i powłoki brzuszne nie pracują tak jak powinny.

Druga kwestia, o której się nie mówi to szereg błędów, które nieświadomie popełniamy, a których z łatwością można uniknąć.

Co robimy źle?

Nieprawidłowo podnosimy dziecko, nieprawidłowo myjemy włosy (nachylając się nad wanną), siadamy.

Ważne:

Podnoszenie dziecka z łóżeczka – przenieś ciężar ciała na jedną, wysuniętą nogę (którą Ci wygodniej), nie garb się, utrzymuj proste plecy.

Schylanie się po przedmiot, który chcemy podnieść – przede wszystkim utrzymuj proste plecy w odcinku lędźwiowym, ugnij kolana, oprzyj ciężar ciała na wysuniętej nodze (-> w materiale Ewelina Tyszko – Bury prezentuje prawidłowe postawy).

Siedzenie podczas karmienia dziecka – usiądź tak, aby zabezpieczyć odcinek lędźwiowy – możesz podłożyć sobie poduszki.

Zobacz koniecznie:

Ból pleców po porodzie – skąd się bierze, o czym warto pamiętać

Ból kości ogonowej po porodzie – do kogo się zwrócić, jak wygląda terapia

Bolesne współżycie po porodzie – łagodzenie dolegliwości

Rozstęp mięśnia prostego po ciąży – brzuch w formie