Twoje dziecko chodzi na zajęcia sportowe? A może po prostu jest bardzo aktywne? Dowiedz się jakie przekąski podać małemu sportowcowi przed i po treningu aby wspomóc jego rozwój i dostarczyć dobrych węglowodanów.

Pierwsza i naczelna zasada, która sprawdza się również w diecie dorosłych – podawaj dziecku żywność jak najmniej przetworzoną – naturalną, bez chemii. Wyeliminuj wszelkiego rodzaju kupne napoje izotoniczne czy specjalistyczne odżywki dla sportowców.

Jak nakarmić dziecko aby miało energię i nie czuło się obciążone?

Przed treningiem podaj dziecku coś co dostarczy łatwo przyswajalnych węglowodanów. Może to być naturalny, najlepiej tłoczony sok owocowy.

Soki owocowe  jako przekąski: należy spożywać z umiarem, a moment tuż przed aktywnością fizyczną wydaje się do tego najlepszy. Jeśli sok jest bardzo gęsty, można rozcieńczyć go wodą. Czytajmy etykiety i omijajmy te produkty, które są dodatkowo dosładzane.

Dobrą przekąską przed-treningową są owoce. Uniwersalny będzie np banan (lekkostrawny). Może to być również jabłko, pomarańcza czy suszone owoce. Tutaj uwaga – wybieraj te niesiarkowane i bez dodatku syropu glukozowo-fruktozowego (suszona żurawina potrafi zawierać nawet 40% dodatek cukru).

Możesz również przygotować dziecku koktajl (owoce zmiksowane z jogurtem naturalnym lub maślanką). Pamiętaj tylko aby przechowywać go w ciemnym opakowaniu i dodać do niego kilka kropel soku z cytryny, który zapobiegnie ciemnieniu składników.

Słodycze jako przekąski: są złym wyborem przed treningiem. Zawierają bowiem, oprócz cukru, duże ilości ciężkostrawnych tłuszczów nasyconych, a co za tym idzie są ciężkostrawne i mogą zalegać w żołądku. Jeżeli koniecznie chcesz podać dziecku jakiś słodycz, zarezerwuj go na czas po treningu.

Zobacz koniecznie:

Naturalnie skuteczne metody walki z przeziębieniem – dla całej rodziny

Budowanie odporności metodami naturalnymi

Przekąska między posiłkami – jeść czy nie?

Alergia na gluten – nowa moda czy biznes?