Koszmar wielu dziewczyn po porodzie – urodziłam już jakiś czas temu, a brzuch mam jak w 6 miesiącu ciąży! Co się stało? Dlaczego tak jest?

Okres ciąży to okres przepotężnych zmian w naszym ciele. Zaczynając od zmian hormonalnych, kończąc na zmianach biomechanicznych, czyli zmian w ustawieniu naszego ciała.

Dziewięć miesięcy szykujemy się do porodu, wiec i podobny czas dajmy sobie na to żeby dojść do siebie. Nie narzucajmy na siebie rygorów, terminów, wyzwań tylko dajmy czas swojemu ciału na regeneracje.
Hormony ciążowe (relaksyna) wpływają rozluźniająco na nasz układ mięśniowo-więzadłowy. Pamiętaj, że to działanie nie jest lokalne tylko globalne i będzie działało na całe ciało.

Wracając do formy po ciąży; nie możemy traktować siebie jak kogoś, kto zaczyna ćwiczyć po kilkumiesięcznej przerwie i wdrażać trening sprzed ciąży. Urodziłaś dziecko! Nie jesteś już tą samą osobą!

Rosnące dziecko w brzuchu rozciąga powłoki brzucha (między innymi mięsień poprzeczny tak bardzo ważny w stabilizacji kręgosłupa i wyglądzie Twojego brzucha). Hormony rozluźniające Twoje ciało zadziałały również na dno miednicy, które stało się mniej wytrzymałe i bardziej podatne na obciążenie.

Oczywiście zdarza się, że brzuch po ciąży wraca do swojej świetności bardzo szybko, ale jeżeli nie to gdzie możemy szukać przyczyny?

Pierwszą rzeczą którą robimy w naszej przychodni jest poprawa postawy, która najczęściej pozostawia wiele do życzenia. Postawa ciążowa to biodra wypchnięte do przodu, tułów odgięty do tyłu – żeby zrównoważyć ciężar coraz cięższego brzucha. Żebra unoszą się do góry
(wdechowo), a narządy wewnętrzne rozsuwają się, żeby zrobić miejsce dla rosnącego brzuszka. Klatka zapada się, a barki wysuwają do przodu gdyż coraz cięższe piersi nie niosą ze sobą coraz większego komfortu. I na koniec ta szyja i głowa nieprawidłowo wysunięta do
przodu. W wydaniu kobiety w ciąży jest to jak najbardziej normalne, w wydaniu kobiety która urodziła już nie.

Rozbierz się do bielizny stań przed lustrem i oceń ile Tobie zostało z tej ciążowej pozycji. Zobacz jak wygląda brzuch. Teraz się wyprostuj i zobacz ile osiągniesz samą zmianą pozycji!

Bardzo często to nie nadmiar kilogramów jest przyczyną wystającego brzucha tylko ciśnienie wypychające trzewia do przodu, a w takim
przypadku poprawa postawy mocno nam wpłynie na stan brzucha. Do tego dokładamy już wiedzę którą mamy czyli to, że musimy zadbać o prawidłowe napięcie mięśni dna miednicy i mięsień poprzeczny. Te dwie rzeczy: postawa i prawidłowe napięcie dna miednicy i brzucha
to kosmicznie wielka praca jaką możesz zrobić. Bardzo często to wystarczy do tego, aby brzuch wrócił do formy.

Oczywiście, jeżeli po ciąży masz rozstęp mięśnia prostego, Twoje dziecko przyszło na świat przez cesarskie cięcie i masz jakiś problem z blizną to wszystko będzie bardzo wpływało na stan Twojego brzucha.

Walka z wystającym brzuchem nie musi być mordercza , ale zdecydowanie musi być mądra.

Zobacz również:

Znam sekret pięknego płaskiego brzucha po ciąży!