Wystający brzuch po ciąży to czasem kwestia… postawy ciała, która nie zmieniła się od czasu porodu. Co możesz z tym zrobić i jak nauczyć się utrzymywać prawidłową postawę? Pokazuje Agnieszka Zosiuk – fizjoterapeutka.

Jak poprawić swoją pozycję aby brzuch nie wystawał, a korekta postawy była funkcjonalna?

Rosnący w ciąży brzuch powoduje, że środek ciężkości przesuwa się nieco do przodu. Rosną piersi, a ich ciężar ciągnie nas „do dołu”. Plecy się zaokrąglają, barki idą do przodu, głowa tak samo. Często taka pozycja zostaje po ciąży i nadal wyglądasz jakbyś była w szóstym miesiącu 🙂

Wszystko da się odwrócić!

Cofnij biodra, delikatnie, do tyłopochylenia. Wtedy napnie Ci się brzuch. Trzymaj głowę tak, jakbyś jej czubkiem chciała sięgnąć sufitu. Proste? Proste!

Największy problem to przyzwyczajenie się do nowej-starej pozycji i pilnowanie aby cały czas utrzymywać ciało w prawidłowych ustawieniach.

Rozwieś sobie wszędzie żółte karteczki z napisem: TRZYMAJ POZYCJĘ! 🙂

To nie jest takie trudne, ale wymaga ciągłego myślenia 🙂
Zobacz również:
Wystaje Ci brzuch po ciąży? Jest na to szybka metoda!

Znam sekret pięknego płaskiego brzucha po ciąży!