Upragniony i wyczekiwany sezon na truskawki wystartował. Gdzie nie spojrzymy widzimy łubianki pełne czerwonych słodkich owoców. Truskawki to nie tylko wspaniały aromat i smak, ale też cenna wartość odżywcza.

Przy niskiej kaloryczności dostarczają całe mnóstwo witamin i składników mineralnych. Czy wiesz, że:
 Garść truskawek to dzienne zapotrzebowanie na witaminę C, która poprawia wchłanianie zawartego w nich żelaza. Zawierają więcej tej witaminy od cytryny, czy innych owoce cytrusowych.
 Możemy je jeść nawet na diecie odchudzającej: mimo, że są słodkie, zawierają mało kalorii.
 Mają niski indeks glikemiczny, dlatego w niedużych ilościach mogą je spożywać osoby z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej i cukrzycą.
 Zawierają pektyny, które korzystnie wpływają na naturalną florę bakteryjną jelit.
 Są źródłem fosforu, wapnia, krzemu i manganu składników mineralnych, które wzmacniają układ kostny i zęby.
 Zawierają bromelinę, która jest enzymem poprawiającym trawienie białek i spalanie tłuszczów, co wiąże się z poprawą przemiany materii. Ponadto działa ona również odkażająco, przeciwzapalnie, pomaga w usuwaniu toksyn. To ona również jest odpowiedzialna za częstsze korzystanie z ubikacji, ponieważ jest również moczopędna.

Truskawki to również naturalny środek przeciwnowotworowy.

Dowiedli tego naukowcy z Włoch i Hiszpanii, którzy karmili ochotników 500 g truskawek dziennie przez 12 tygodni. To badanie udowodniło, że regularne spożywanie owoców poprawiło zdolności antyoksydacyjne osocza krwi. Oznacza to, że organizm jest w stanie skuteczniej walczyć z wolnymi rodnikami, których nagromadzenie w organizmie może doprowadzić do groźnych chorób, takich jak nowotwory, cukrzyca czy choroby układu krążenia.

Czy truskawki są dla wszystkich?

Są dla prawie wszystkich. Jeść truskawek nie powinny osoby, które mają na nie stwierdzoną alergię. Pamiętajmy natomiast, że nie musimy z nich zrezygnować będąc w ciąży czy karmiąc piersią.

Eliminacja potencjalnych alergenów z diety mamy karmiącej to czysty mit.

Dlatego drogie mamy truskawki są też dla was! Możemy je jeść prosto po myciu, robić przetwory, dodawać do sałatek,
sporządzać koktajle, domowe jogurty truskawkowe. Ważne tylko byśmy nie kupowali ich od sprzedawców przy ulicy, a na targu czy w warzywniaku. No bo nie chcemy przecież spożywać ołowiu i spalin.

Okazuje się również, że truskawki mogą poprawić nam nastrój i działać antydepresyjnie. A to dzięki zawartości witamin z grupy B i magnezu.

A wiec dla wszystkich, którzy moją dziś gorszy dzień – sięgnijcie po słodkie polskie skarby. U mnie to działa. Właśnie kończę moją miseczkę. Korzystajmy z sezonu truskawkowego i zadbajmy, by tych pysznych i zdrowych owoców nie brakowało w naszej diecie.

Zobacz również:

Truskawki nie tylko na słodko – 3 przepisy na wytrawne dania z truskawkami

Dieta a optymalizacja płodności – co jeść i jak jeść aby począć zdrowe dziecko

Chcesz wiedzieć jak ćwiczyć aby zajść w ciążę? Zajrzyj tutaj 🙂