Dieta, którą ustala dietetyk to zazwyczaj pięć zjadanych regularnie posiłków, co oznacza, że jemy średnio co trzy godziny. Czy w takim razie powinniśmy sięgać po przekąski?

Jeśli to możliwe, nie przekąszajcie między posiłkami – powoduje to tylko nadmierne poszerzanie żołądka i wyrzuty insuliny do krwiobiegu.

Nie przekąszajcie w czasie pracy, w czasie czytania, oglądania telewizji. W tych sytuacjach nie kontrolujemy zazwyczaj ilości zjadanej żywności. Czasem okazuje się, że zjedliśmy całą paczkę orzeszków czy miskę popcornu.

Jedyna sytuacja, w której przekąska między posiłkami jest dozwolona – jeśli nie możesz jeść w ciągu dnia, poproś dietetyka o ułożenie diety składającej się z trzech głównych posiłków. Wtedy przekąska traktowana jest jak jeden z posiłków np. drugie śniadanie.

Co jeść, jeśli już zdecydujemy się na przekąskę?

Najlepiej surowe warzywa, które zawierają dużo wody, są niskokaloryczne, bogate w witaminy i błonnik. Dzięki temu czujemy się syci nie mamy potrzeby sięgania po jedzenie.  Czasem mogą to być orzechy, ale uwaga – kilka orzechów, a nie cała paczka!

Po intensywnej aktywności fizycznej drobna przekąska między posiłkami jest wskazana. Jaka? Świeży owoc i jogurt/kefir naturalny są dobrym pomysłem.

Mimo że w jesienne wieczory miło jest obejrzeć jakiś film i coś do tego “przekąsić” to starajcie się walczyć ze swoimi zachciankami i ochotą na przypadkowe przekąski. To zawsze skończy się kilkoma (kilkunastoma!) dodatkowymi kilogramami.

Dobrych rad i profesjonalnych zaleceń udziela nam Ludmiła Podgórska – dietetyk kliniczny z dużym doświadczeniem w pracy z osobami otyłymi. Prywatnie młoda mama.

Chcesz zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów, a może po prostu szukasz zdrowych inspiracji w diecie? Zajrzyj do naszego działu DIETA.

Poruszamy tam bieżące zagadnienia ze świata dietetyki oraz zamieszczamy przepisy na zdrowe dania dla całej rodziny.

Alergia na gluten. Moda czy nowy biznes?

Celiakia. Nie lekceważ jej objawów!

Smak na słodkie czyli dieta dla opornych. 

Zapraszamy Cię również do subskrybowania naszego kanału YT, znajdziesz tam niepublikowane materiały: propozycje treningów, ćwiczeń dla mam, wskazówki dietetyczne i medyczne!