Orzechy – zawierają mnóstwo korzystnych dla zdrowia substancji odżywczych. Są bogatym źródłem białka w diecie wegetarian. Skutecznie uzupełniają braki magnezu czy selenu. Pozytywnie wpływają na nasz nastrój, samopoczucie oraz libido.

Możemy je jeść codziennie. Ale uwaga: orzechy są również bardzo kaloryczne. Zawierają od 200 do nawet 700 kalorii w stu gramach. Nie mogą być więc traktowane jako niewinna przekąska podczas np. oglądania filmu. Może się bowiem okazać, że podczas seansu zjedliśmy nawet 200 gramów orzechów czyli…1400 kalorii!
Aby orzechy nie doprowadziły do pojawienia się dodatkowych kilogramów, musimy kontrolować ilość i rodzaj spożywanych orzechów. Dzienna dawka nie powinna przekraczać 50 gramów (niewielka garstka).

W jakiej formie najlepiej spożywać orzechy? Możecie dodać je do owsianki, sałatki zjeść tak po prostu. Ważne jest to aby ustalić orzechom miejsce w diecie.

Czego warto unikać? Orzechy jemy w postaci nieprzetworzonej – w skórce lub łuskane. Wystrzegamy się natomiast wszelkiego rodzaju orzechów w panierce, w karmelu, w cynamonie, w czekoladzie. Na cenzurowanym są również orzechy solone. Orzechy prażone i smażone powinny zniknąć z naszej diety całkowicie – jest to produkt pozbawiony większość wartości odżywczych charakterystycznych dla orzechów (np. antyoksydantów).

Obejrzyj również:
Smak na słodkie czyli dieta dla opornych: http://mamaisport.pl/dieta/smak-slodkie-czyli-dieta-dla-opornych/
Soki i koktajle – moda a rzeczywista wartośćhttp://mamaisport.pl/dieta/soki-koktajle-moda-a-rzeczywista-wartosc/