ZIOŁA W CIĄŻY I PO CIĄŻY według doradcy żywieniowego Anny Krasuckiej – czy można je stosować? Jakich ziół unikać, a które są wskazane?

Świeże zioła są wspaniałym dodatkiem do potraw zarówno dla kobiety przed ciąża, w czasie ciąży i po porodzie. Dlaczego warto?

Poza aspektem smakowym, dekoracyjnym i aromatycznym, poprawiają trawienie spożywanych potraw oraz dostarczają w sposób naturalny potrzebnych mikroelementów i witamin. Możesz urządzić w domu kącik lub parapet ziołowy i czerpać z dobrodziejstw świeżych ziół od wiosny do późnej jesieni.

W domu świetnie rosną przez cały rok: bazylia, majeranek, szczypiorek, oregano, melisa, mięta, rozmaryn, tymianek, szałwia a także pietruszka – bomba odżywcza bogata przede wszystkim w żelazo i witaminę C.

Świeże zioła stosowane z umiarem, np. jako posypka do zupy czy w sałatce lub do pieczonych warzyw, są bezpieczne dla Twojego zdrowia.

Napary z domowych ziół działają ochronnie i wzmacniają organizm, możesz popijać 1-2 szklanki dziennie naparu z wybranych ziół:
– melisa – działa uspokajająco, antydepresyjnie, nasennie, często łagodzi nudności i wymioty w pierwszym trymestrze,
– mięta pieprzowa – wspomaga pracę przewodu pokarmowego, zapobiega wzdęciom, działa uspokajająco, niweluje zmęczenie, pomaga złagodzić drażliwość i niepokój,
– majeranek – łagodzi nudności ciążowe.

W okresie ciąży należy być ostrożną z niektórymi ziołami.

Uważaj na rozmaryn, tymianek i cząber – mogą działać poronnie lub spowalniać rozwój płodu. W czasie laktacji nie polecam szałwii, gdyż ma silne działanie wstrzymujące produkcję pokarmu (dlatego stosowana jest przy zapaleniu piersi).

Zobacz również:

Naturalnie skuteczne metody w walce z przeziębieniem

Budowanie odporności metodami naturalnymi

Przygotowanie do ciąży – poradnik partnerski

Anna Krasucka

Więcej info na: www.piecsmakow.com.pl