ZIOŁA W I PO CIĄŻY według doradcy żywieniowego Anny Krasuckiej.

Świeże zioła są wspaniałym dodatkiem do potraw zarówno dla kobiety przed ciąża, w czasie ciąży i po porodzie. Dlaczego warto? Gdyż poza aspektem smakowym, dekoracyjnym i aromatycznym, poprawiają trawienie spożywanych potraw oraz dostarczają w sposób naturalny potrzebnych mikroelementów i witamin. Możesz urządzić w domu kącik lub parapet ziołowy i czerpać z dobrodziejstw świeżych ziół od wiosny do późnej jesieni. W domu świetnie rosną bazylia, majeranek, szczypiorek, oregano, melisa, mięta, rozmaryn, tymianek, szałwia.

Świeże zioła stosowane z umiarem, np. jako posypka do zupy czy w sałatce lub do pieczonych warzyw, są bezpieczne dla Twojego zdrowia. Napary z domowych ziół działają ochronnie i wzmacniają organizm, możesz popijać 1-2 szklanki dziennie naparu z wybranych ziół:
– melisa – działa uspokajająco, antydepresyjnie, nasennie, często łagodzi nudności i wymioty w pierwszym trymestrze,
– mięta pieprzowa – wspomaga pracę przewodu pokarmowego, zapobiega wzdęciom, działa uspokajająco, niweluje zmęczenie, pomaga złagodzić drażliwość i niepokój,
– majeranek – łagodzi nudności ciążowe.

W okresie ciąży należy być ostrożną z niektórymi ziołami, np. rozmarynem, tymiankiem i cząbrem (mogą działać poronnie lub spowalniać rozwój płodu). A w czasie laktacji nie polecam szałwii, gdyż ma silne działanie wstrzymujące produkcję pokarmu (dlatego stosowana jest przy zapaleniu piersi).

Anna Krasucka

Więcej info na: www.piecsmakow.com.pl