Można karmić piersią i pić izotoniki? Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego izotoniku? Dlaczego ważne jest dbanie o poziom sodu w organizmie? Na te pytania odpowie Wam w tym materiale trenerka i sportowiec – Dorota Godzina.

Coraz więcej młodych mam uprawia sporty – panuje moda na super-szybkie wracanie do figury sprzed ciąży. Naturalną drogą do tego jest dieta oraz ćwiczenia. Rynek produktów dla sportowców reaguje na te potrzeby, co jest oczywiście dobra, ale uwaga: nie ufaj wszystkim przekazom reklamowym. Często to, co sprzedaje się nam jako zdrowy napój dla aktywnych osób jest w rzeczywistości farbowaną wodą z cukrem.

Co pić przed, w trakcie i po treningu? Domowe izotoniki! Są zdrowsze, tańsze niż te sklepowe! Zrobisz je w kilka minut z dostępnych w każdej kuchni składników.

Dlaczego warto pić domowe izotoniki a nie czystą wodę?

Napój izotoniczny lepiej i szybciej nawadnia, szczególnie przy dłuższych wysiłkach. Ważne aby napój izotoniczny zawierał odrobinę soli (czyli sodu), którą tracisz wraz z potem. Większość kupnych izotoników nie zawiera sodu.

Domowe izotoniki – przepisy:

Izotonik cytrynowy:

1 i 1/2 litra wody mineralnej

sok z 1 cytryny

2-3 łyżki miodu

spora szczypta soli

Wymieszaj wszystkie składniki przelej do butelki. Jeśli lubisz – dodaj miętę.

Izotonik jabłkowy:

1 litr wody mineralnej

1/2 litra soku jabłkowego tłoczonego

spora szczypta soli

Wymieszaj wszystkie składniki przelej do butelki. Jeśli lubisz – dodaj miętę lub cytrynę.

Zobacz również:

Domowa lemoniada – 3 proste przepisy

Napar z hibiskusa – źródło witaminy C

Napoje dla małego sportowca – co do picia podać aktywnemu dziecku