Bulletproof coffee – kawa kulodporna – brzmi groźnie! 🙂 Czym jest ten napój? Jak i kiedy go pić? Dlaczego nie należy go nadużywać? Mówi Dorota Godzina – dietetyk i sportowiec.

Kawa z masłem i olejem kokosowym. Jeśli chodzi o walory smakowe – najpyszniejsza nie jest. Do takiej kawy nie dodajemy cukru ani mleka.

Kawa kuloodporna znana jest przede wszystkim w środowisku sportowców – stosuje się ją jako tzw. naturalną “przedtreningówkę”. Ma pobudzić, dać energię do treningu.

Co nam daje bulletproof coffee?

Po pierwsze dostajemy kofeinowego kopa 🙂 Po drugie, dzięki tłuszczom, czujemy się syci dłużej niż po wypiciu samej kawy. Za sprawą oleju kokosowego kawa kuloodporna jest źródłem średniołańcuchowych kwasów tłuszczowych (MCFA), które metabolizują się nieco inaczej niż pozostałe kwasy tłuszczowe, dając nam bardzo szybko energię.

Po wypiciu takiej kawy możemy funkcjonować dłużej bez żadnego posiłku (pijemy ją zamiast śniadania). Ale uwaga: kawa kuloodporna jest dobrym rozwiązaniem tylko w niektórych przypadkach (m.in. przy odchudzaniu czy dla sportowców). Nie należy jej stosować codziennie zamiast pełnowartościowego śniadania.

Bulletproof coffee można wprowadzić do diety po konsultacji z dietetykiem.

Jak zrobić kawę kuloodporną? Przepis jest prosty:

Składniki:

dobrej jakości kawa, najlepiej z ekspresu

1 łyżka masła

15 g oleju kokosowego

Przygotowanie: Wszystko należy porządnie wymieszać (lub zblendować).

Zobacz również:

Czy kawa pomaga w odchudzaniu?

Śniadanko z reklamy – co warto zjeść rano?

Nabiał tuczy? Szkodzi? Wzmacnia? – rozmowa z dietetykiem klinicznym