Nie ma cudownej pigułki na odporność. Wzmacnianie odporności nie polega na wypiciu herbatki z imbiru od czasu do czasu. Budowanie odporności to plan na cały rok!

O odporność trzeba dbać cały czas. Jeśli odpowiednio dbamy o naszą (i naszych dzieci) odporność, nie musimy się martwić, że zachorujemy w okresie jesienno-zimowym.

Mówiąc o odporności mamy na myśli nie tylko odporność na wirusy i bakterie, ale również na m.in. choroby cywilizacyjne.

Pojęcie układu odpornościowego jest pojęciem o wiele szerszym niż potocznie go pojmujemy – skupiając się jedynie na czasie infekcji.

Co to znaczy dbać o swój układ odpornościowy?

Dobrze jest dbać po prostu o prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu; jeść sezonowo, jeść pokarmy, które będą bobrze trawione, z których uzyskamy dużo składników odżywczych. Dbajmy również o prawidłowe nawodnienie.

Siła organizmu – zdrowego, odżywionego, nawodnionego przekłada się na siłę układu odpornościowego.

Na co szczególnie zwrócić uwagę?

Przede wszystkim na florę bakteryjną jelit i ogólnie na funkcjonowanie jelit. To właśnie w jelitach wytwarzają się komórki immunologiczne, ważne jest więc aby flora bakteryjna jelit nie była wyjałowiona, co się obecnie często zdarza.

Jeśli mamy wyjałowioną florę bakteryjną jelit, usuwanie toksyn, a jednocześnie wchłanianie substancji odżywczych jest bardzo utrudnione. Możemy być po prostu niedożywieni, co jednocześnie będzie powodowało osłabienie całego organizmu.

Odporność buduje się bardzo indywidualnie, każdy organizm jest inny. Nie od razu Ty czy twoje dziecko przestaniecie chorować, ale być może infekcje będą zdarzały się rzadziej lub będą przebiegały łagodniej. Nie zrażaj się początkowymi niepowodzeniami, wzmacniaj odporność cały czas. Prędzej czy później zauważysz efekty!

W procesie wzmacniania odporności najważniejsza jest konsekwencja – zaangażujcie się w to całą rodziną: wspólnie jedzcie zdrowe, sezonowe, odżywcze posiłki. Zaangażujcie dziecko do pomocy w kuchni – będzie miało z tego frajdę! 🙂

Spodobał Ci się materiał z naszą ekspertką, założycielką Akademii Odżywiania dla Zdrowia ‘Pięć Smaków’ – Anną Krasucką?

Polecamy Ci cykl PORADNIK PARTNERSKI -przygotowanie do ciąży – dla wszystkich przyszłych rodziców, a także dla tych, którzy po prostu chcą zdrowo żyć i dobrze czuć się we własnym ciele.

Szukasz kulinarnych inspiracji i przepisów na dania wzmacniające odporność? Wypróbuj dania z wykorzystaniem kaszy jaglanej, która jest naturalnym sprzymierzeńcem w walce z wszelkiego rodzaju infekcjami. W tym artykule znajdziesz najpotrzebniejsze informacje o kaszy jaglanej: jak gotować, z czym łączyć, na co wpływa korzystnie.

A niebawem zapraszamy na kolejne wideo z Anną Krasucką, która opowie o naturalnych i skutecznych metodach walki z przeziębieniem.