Nie wiem jak Wy, ale ja po Tłustym Czwartku potrzebuję czegoś lekkiego. Zimą codziennie staram się jeść ciepłe śniadanie – zazwyczaj owsiankę lub jaglankę. Ale ile można! Pora na wyrazisty zimowy hummus z burakiem i kminem!

Hummus z burakiem – jak zrobić

Składniki: 

puszka ciecierzycy (polecam ugotować samemu, ale wiadomo – czas :))

2 małe upieczone buraczki (piekę je wtedy kiedy akurat używam piekarnika np. razem z ciastem)

3 łyżki pasty tahini

2 ząbki czosnku

1/2 łyżeczki kminu rzymskiego

sok z połowy cytryny

do podania: oliwa z oliwek, pieczony burak, czarnuszka, kolendra świeża lub to co lubisz.

Przygotowanie:

  1. Buraki pokrój na mniejsze kawałki, wrzuć do naczynia blendera, dodaj pozostałe składniki. Zmiksuj. Polej oliwą, posyp czarnuszką i kolendrą.

Ja lubię gładki hummus, dlatego blenduję go dość długo, robiąc czasem przerwy by nie przegrzać maszyny.

Zobacz również:

Śniadanko z reklamy – co warto zjeść rano

Przepisy na zdrowie – domowy syrop na przeziębienie

Napój z hibiskusa – zimowe źródło witaminy C