Często słyszę, że kobieta nie ćwiczy, bo dużo pracuje, wychowuje małe dziecko albo po prostu nie ma czasu (najczęstsza wymówka, nie poparta argumentami).

O ile mogę zrozumieć, że ktoś dużo pracuje i naprawdę ma mało czasu o tyle nie rozumiem wymówki z dzieckiem. Najwyraźniej kobiety nie zdają sobie sprawy jak można ćwiczyć z maluchem a jednocześnie bawiąc się z nim. Przecież dziecko chce towarzyszy mamie w jej życiu codziennie.

Oto kilka ćwiczeń jakie można wykonać z maluszkiem:

1. Weź dziecko na ręce i wykonuj z nim pół przysiady (ciężar ciała na całych stopach, kolana nie mogą przejść linii palców a pupę daj do tyłu) Maluszka wykorzystaj jako ciężarek na mięsień naramienny. Za każdym razem jak wykonujesz pół przysiad unieś malucha do góry tak aby twoje ramiona nie przekroczyły linii barków: 20 powtórzeń po 3 razy.

2. Połóż się na brzuchu a swoją pociechę połóż naprzeciwko siebie. Połóżcie się tak abyście byli na wyciągnięcie ramion. Przyciągnij lekko dolną część brzucha do kręgosłupa (możesz wbijać kości biodrowe w podłogę ale kość łonową podciągaj pod siebie) Złap go za rączki i unoście ramiona z podłogi (do wysokości barków)a głowę trzymaj nisko na przedłużeniu kręgosłupa: 15 powtórzeń po 3 razy.

3. Na plecach. Połóż sobie malucha na klatce piersiowej (bądź trzymaj go w górze) i wykonuj brzuszki. Pamiętaj aby starać się trzymać napięte mięśnie brzucha w trakcie ćwiczenia. Staraj się kierować brodę w stronę sufitu (jeśli jednak poczujesz ból w odcinku szyjnym, przyciągnij brodę do klatki).

4. W leżeniu na plecach, stopy na podłodze, nogi złączone. Unieś biodra do góry i napnij pośladki. Jeśli twoje dziecko jest ciut starsze i raczkuje zabaw się z nim w przechodzeniem pod mostem. Poproś aby przeszedł 10 razy po czym opuść biodra i powtórz to ćwiczenie 5 razy.

Cztery podstawowe ćwiczenia które możesz wykonać w domu. W tym małym zestawie masz ćwiczenia na mięśnie: pleców, brzucha, pośladów i nóg.

Zobacz również:

Trzy najważniejsze ćwiczenia. Podstawowy zestaw dla aktywnych – Karolina Domarańczyk.

Pilates dobry na wszystko – dla kogo, na czym polega i dlaczego warto – Agata Grzebiela

Odchudzanie przez bieganie – jak (wreszcie!) zacząć biegać – Katarzyna Żbikowska – Jusis.

Zajrzyj również na nasz kanał YT – zamieszczamy tam niepublikowane materiały, zestawy treningowe dla kobiet w ciąży i mam, a także fachowe porady fizjoterapeutów czy dietetyków.