Gdy już pobiegamy, poćwiczymy, zmęczymy się, warto poświęcić trochę czasu na rozciąganie. Rozciągnięte mięśnie nie będą spięte, a my poczujemy się lepiej.

Warto po każdym wysiłku fizycznym poświęcić kilka chwil na porządne, poprawnie wykonane rozciąganie.

Kasia Żbikowska – Jusis nasza biegowa ekspertka; naczelna portalu biegaczki.pl, autorka książki “Kobieta w biegu”, przygotowała dla Was zestaw prostych ćwiczeń rozciągających mięśnie zmęczone po biegu.

Ćwiczenie pierwsze – głęboki wykrok, raz jedną nogą, raz drugą; rozciągamy pośladki.

Ćwiczenie drugie – skłony – proste, podstawowe, bardzo pomocne ćwiczenie.

Ćwiczenie trzecie – rozciągamy mięśnie czworogłowe.

Ćwiczenie czwarte – rozciągamy łydki.

Po treningu biegowym zakończonym rozciąganiem na pewno poczujecie przypływ sił witalnych. 

Wiemy, że każdej młodej mamie trudno jest znaleźć czas dla siebie, ale możecie być pewne: po takim treningu poczujecie się lepiej – gwarantujemy! 🙂

Obejrzyj wszystkie części cyklu ‘Odchudzanie przez Bieganie’ – mamy nadzieję, że pomoże Ci on WRESZCIE zacząć biegać 🙂

Obejrzyj cały cykl:

Cz.1: Przygotowujemy się do biegania

Cz. 2: Rozgrzewka za nami. Zabieramy się za bieganie!

Cz. 3:  Mamy za sobą pierwsze próby biegania. Pora wzmocnić nasze mięśnie.

Jeśli jeszcze nie czujesz się zmotywowana, zajrzyj do tekstu, który Kasia napisała  specjalnie dla tych, którzy szukają wymówek i ciągle nie mogą zacząć biegać 🙂 Znajdziesz go tutaj.