Chciałabyś biegać, ale nie wiesz jak zacząć? Wydaje Ci się, że nie dasz rady, że od razu dopadnie cię zadyszka? Biegowe początki faktycznie mogą być trudne, ale przy odrobinie uważności i silnej woli, każda z nas może sprawić, że bieganie stanie się przyjemnością. 

Bieganie i co dalej?

O czym warto pamiętać na samym początku?

Ważna jest, jak zawsze, regularność – zacznij od treningów 3 razy w tygodniu po pół godziny. Na początku nie musisz biec przez całe pół godziny. Postanów sobie, że w tym czasie będziesz po prostu aktywna, będziesz ćwiczyć.

Rozgrzewka jest absolutnie niezbędna – dzięki rozgrzaniu stawów kolanowych i skokowych możesz uniknąć bolesnych kontuzji.

Rozgrzewkę zaczynamy od góry (głowa, szyja), kończąc na stopach (stawy skokowe). Na filmie znajdziesz dokładną instrukcję prawodłowo przeprowadzonej rozgrzewki.

Niebawem kolejne materiały, w których będziemy rozwijać biegową tematykę. A biega z Wami:

Kasia Żbikowska – Jusis – biegająca mama, redaktorka naczelna portalu biegaczki.pl, autorka książki “Kobieta w biegu”, pasjonatka biegania, od 2011 roku biegająca mama.

Przeczytaj teksty Kasi, która pisze o bieganiu dla opornych, o biegowych początkach i o tym dlaczego warto biegać:

Bieganie dla opornych  czyli jak zacząć (wreszcie) biegać?

Od inspiracji do zakochania w bieganiu – biegająca mama.

Obejrzyj cały cykl:

Cz. 2: Rozgrzewka za nami. Zabieramy się za bieganie!

Cz. 3:  Mamy za sobą pierwsze próby biegania. Pora wzmocnić nasze mięśnie.

Cz. 4: Rozciąganie – obowiązkowa cześć treningu biegowego.

A o bieganiu w ciąży przeczytasz w wywiadzie z Beatą Sadowską – dziennikarką, prezenterką telewizyjną, aktywną mamą