Droga Mamo! Wykonuj ćwiczenia oddechowe w ciąży! Dlaczego warto?

Z miesiąca na miesiąc dwój maluszek rośnie, a macica coraz bardziej się powiększa. Coraz trudniej Ci będzie wziąć głębszy oddech, gdyż przepona nie ma się gdzie opuścić. Dlatego warto ćwiczyć oddychanie torem piersiowym. Dzięki temu dotlenisz swój organizm, zyskasz więcej energii, złagodzisz napięcia i stres, który często towarzyszy ciężarnym mamom.

Z drugiej strony czeka Cię poród. W związku z tym warto tez poćwiczyć oddychanie torem brzusznym, które pozwoli Ci złagodzić ból.

W krótkim filmiku znajdziesz instrukcje oddychania torem piersiowym i oddychania torem brzusznym połączoną z krótką sesją relaksu.

Usiądź wygodnie, zrelaksuj się i dołącz do naszych ćwiczeń :).

Pamiętaj, ze nie wszystkie ćwiczenia może wykonać każda kobieta. To, na jaki trening się zdecydujesz zależy od Twojego stanu zdrowia czy nawet samopoczucia danego dnia. Jeśli przy wykonywaniu ćwiczeń odczuwasz ból lub dyskomfort, powstrzymaj się od aktywności fizycznej i skonsultuj się ze swoim lekarzem prowadzącym lub fizjoterapeutą. Warto dbać o formę, ale pamiętaj, że ćwiczenia w ciąży to nie wyścig: najważniejsze jest zdrowie: Twoje i Twojego dziecka.

Wiesz już jak wykonać ćwiczenia oddechowe w ciąży. Poniżej znajdziesz kilka materiałów o tym jak dbać o formę w poszczególnych etapach ciąży: w I, II i III trymestrze. Autorkami programów treningowych są Monika Cywińska z e-mamafit.pl i Milena Kozłowska z gymmama.pl – instruktorki fitness i pilates dla kobiet.

Ćwiczenia w I trymestrze ciąży

Ćwiczenia w II trymestrze ciąży: brzuszki, wzmacnianie przed porodem

Ćwiczenia w III trymestrze ciąży: brzuszki, rozciąganie, rozluźnianie, relaks

Jak ćwiczyć pilates w ciąży

Zapraszamy Cię również do śledzenia naszego kanału You Tube – jest tam dostępnych ponad sto filmów, które mamy nadzieję, zainspirują Cię do bycia aktywną, zdrową i szczęśliwą mamą! 🙂